پاورپوینت معرفی مدل طرح واره درمانی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پاورپوینت با موضوع معرفی مدل طرح واره درمانی،
در قالب ppt و در 34 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
یکی از چالش هایی که امروه شناخت درمانی با آن روبروست ، ارائه راهبردهای درمانی مؤثر برای کار با بیماران مبتلا به اختلال شخصیت یا دیگر بیماری های حاد مزمن است .
از آنجا که درمان افراد مبتلا به اختلال شخصیت کاری سخت و طاقت فرسا بوده ، اختلالات شخصیت شیوع نسبتاً زیادی دارند و از طرفی وجود مشکل در محور II می تواند در نوع ،شدت و مدت علائم محور I تأثیر بگذارد ، اهمیت نظریه ای که بتواند چنین مشکلاتی را مفهوم سازی کند بیش از پیش نمایان می شود .
یانگ و همکارانش در طی کسب تجارب گران بها در روند درمان افراد مبتلا به اختلال شخصیت و بیماران مقاوم به درمان به این نتیجه رسیدند که تکنیک های شناخت درمانی نمی تواند بهبود قابل ملاحظه ای در این گروه از بیماران ایجاد کند بنابر این در سال 1990 نظریه طرحواره درمانی را ارئه نمودند .
مزایای طرحواره درمانی :
 رویکرد یکپارچه از مدلهای شناختی ، رفتاری ، روان پویایی ( مخصوصاً روابط شئ ) ، دلبستگی و گشتالت است .
 مفاهیم پیچیده را ساده و قابل فهم عرضه می کند .
 بسیار دلسوزانه و انسانی است .
 فعال ، ساختار یافته و جهت دهنده است .
بر نقش عواطف و رابطه درمانی در فرآیند تغییر تأکید دارد .
یانگ معتقد است که طرحواره ها قدیمی ترین و عمیقترین مؤلفه های شناختی محسوب می شوند و حتی گاهی پیش از آنکه کودک زبان را بیاموزد ، شکل گرفته و بر سیستم پردازش اطلاعات به طور خودآیند نفوذ دارند .
از آنجا که تغییر یا نافعال سازی طرحواره ها محور بنیادین در کار با اختلالات شخصیت محسوب می شود ، بنابراین داشتن دانش کافی درباره طرحواره ها ، چگونگی سازوکار آنها ، مفهوم سازی مشکل در قالب طرحواره ها و...  لازمه درمان اختلالات شخصیت است .
تعریف طرحواره :  طرحواره ساختاری شناختی است برای گزینش ، رمزگردانی و ارزیابی محرکهایی که بر ارگانیزم تأثیر می گذارند ، این طرواره ها در دوران کودکی بوجود آمده ، به زندگی بزرگسالی راه می یابند و تا حد زیادی ناکارآمدند وبر شیوه احساس ، تفکر و رفتار فرد اثر می گذارند.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 6027 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:2,349 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 34 اسلاید، قابل ویرایش.